Hvad skal man gøre i tilfælde af krav?

NB! I henhold til paragraf 6 i Cavitas tandforsikringsbetingelser er visse behandlinger (kroner på flere tænder, bro (er), protese (r), implantat (er) inkluderet knogleforstærkning og sinusløft procedurer kun skadesløs, hvis skadeadministratoren har givet bekræftelsen inden start af behandling.

For en hurtigere proces bedes du bede din tandlæge om at udfylde formularen til forhåndsgodkendelse, hvad du kan downloade her.

1

Modtag tandbehandling

Modtag tandbehandling på din foretrukne tandklinik.
Anmod om en detaljeret faktura fra tandlægen, der inkluderer følgende:
• navn og adresse på tandlæge / tandpraksis og praksisnummer
• navnet på den patient (dig), der får behandling
• behandlingsdato
• beskrivelse af hver modtaget behandling og behandlingskoden
• gebyr for hver behandling
• eventuelle fradrag for Sygeforsikringen "danmark" eller den offentlige sundhedsforsikring
Betal for den udførte behandling, og opbevar betalingskvitteringen.
2

Gå ind i skadebehandlingsportalen

Gå ind i skadesportalen via denne webstedsmenupunkt "Skadeanmeldelse" (https://cavitas.dk/skadeanmeldelse)
Når du først logger på, skal du registrere dig selv som portalbruger. For at indtaste hver næste gang skal du kun bruge din personlige kode og adgangskode, du oprettede under tilmeldingsprocessen.
3

Upload dokumenter til skadesportalen

Upload the dental invoice and proof of payment to claims portal by following the on-screen instructions.
4

Vent på beslutningen

Vent på skadesadministratorens beslutning. Behandlingen af dit krav kan tage op til to uger.
Hold selv styr på din kravstatus i skadesportalen.
En erstatningsmeddelelse sendes til din e-mail-adresse for at informere dig om beslutningen om processen for erstatningshåndtering.
5

Betaling af erstatning

Forsikringsersvaret krediteres din bankkonto inden for 5 arbejdsdage efter modtagelse af meddelelsen om kravet om betaling.

VIGTIG INFORMATION: