Ofte stillede spørgsmål og svar

TILMELD DIG TANDFORSIKRINGEN

Skal jeg præsentere en status for mine tænder for at kunne tegne forsikringen?

Nej. Alle i alderen 18-64 år kan tegne en tandforsikring uanset deres tænders tilstand, men forsikringen gælder ikke erstatning af tænder, der var trukket ud inden forsikringsperiodens begyndelse, på tegningsdagen eller i løbet af karensperioden.

Afhænger tandforsikringens præmie af mine tænders tilstand?

Nej. Din forsikringspræmie er afhængig af din alder.

Hvordan kan jeg betale for forsikringen?

Du har 2 måder at betale for tandforsikringen:

1. ÅRLIG PRÆMIE I 1 RATE via EveryPay-betaling med dit debet- eller kreditkort.

  • Betal årspræmien i 1 rate via dit debet- eller kreditkort
  • Tegn forsikringen i dag – betal første rate i dag

eller

2. ÅRLIG PRÆMIE I 12 RATER via EveryPay-betaling med dit debet- eller kreditkort.

  • Betal årspræmien i 12 rater via dit debet- eller kreditkort
  • Tegn forsikringen i dag – betal første rate i dag
  • Månedlige rater betales automatisk hver måned på samme dag, som første rate blev betalt

NB! Kontroller, at du har aktiveret dit debet- eller kreditkort til internetkøb i din netbank.

 

Kan jeg tegne en tandforsikring, hvis jeg har fået en tand/nogle af mine tænder trukket ud?

Ja, det kan du, men forsikringen dækker ikke isætning af implantater, broer eller proteser for manglende tænder.

Kan jeg tegne en forsikring med det samme eller skal jeg vente på et tilbud?

Du kan opnå dækning med det samme, når du på den forsiden vælger den betalingsmåde, der passer dig (i 1 eller 12 rater), den forsikringspakke, du ønsker, og som bekræftelse trykker på linket “TEGN FORSIKRING OG BETAL HER”. Inden du tegner en tandforsikring, bør du læse forsikringsbetingelserne igennem for at bekræfte, at de opfylder dine forsikringsbehov.

Hvad skal jeg gøre, hvis mit betalingskort forældes/forsvinder/stjæles i løbet af forsikringsperioden?

Hvis dit betalingskort forældes, forsvinder eller stjæles i løbet af den periode, hvor du foretager ratebetaling af din forsikring, beder vi dig om at oplyse os om dette. Derefter sender vi dig et link til en bank, via hvilket du med et nyt betalingskort kan reaktivere dine månedlige betalinger.

Må jeg betale præmien på en tandforsikring på vegne af en anden person?

Medmindre du er en tandlæge, du må betale præmier på vegne af dig selv, dine forældre eller børn.

Hvordan kan jeg betale mine månedlige præmieindbetalinger?

Hvis du ved tegning af tandforsikringen valgte betaling af årspræmien i 12 rater (EveryPay-betaling) via dit debet- eller kreditkort, vil der hver måned på samme dato (datoen for tegning og betaling af første rate) blive betalt en årspræmierate fra dit kort. Du skal kun sørge for, at der på denne dato er tilstrækkeligt med penge til at dække betalingen, samt at kortet er gyldigt og aktiveret.

FORSIKRINGS DÆKNING OG FORSIKRINGSBETINGELSER

Hvorfor skal jeg tegne en tandforsikring?

En tandforsikring gør det samme som andre forsikringer – den foregriber og reducerer risici, som kan opstå. For en tandforsikring er risikoen de udgifter til tandbehandling, som du kan blive udsat for i fremtiden. Når du tegner en tandforsikring, undgår du at bliver overrasket af størrelsen på udgifterne til tandbehandling, og at du af den grund overvejer at afstå fra behandlingen. Tandforsikringen dækker dine udgifter til tandbehandling; du kan tillade dig god tandbehandling og din tænker forbliver sunde.

Hvilke behandlingsformer dækkes af tandforsikringen?

Tandforsikringen dækker alle behandlingsformer, som er nævnt i forsikringsbetingelserne.

Hvor lang er forsikringsperioden?

Forsikringsperioden er 1 år, og den forlænges på datoen for policeforlængelse med endnu 12 måneder, hvis hverken forsikringstager eller forsikringsgiver har udtrykt ønske om opsigelse af policen ved meddelelse om dette 1 måned inden forsikringsperiodens slutning og under hensyntagen til, at policen udløber ved forsikringsperiodens slutning.

Hvad betyder karensperiode?

Karensperioden regnes i dage fra tegningen af forsikringen, hvor der ikke betales erstatning for forsikringssager. Det betyder, at du selv skal dække de udgifter, der er til tandbehandling under karensperioden.

Skal jeg opsøge bestemte tandklinikker for at opnå dækning af tandforsikringen?

Nej. Du kan opnå dækning i din yndlingsklinik.

Dækker tandforsikringen behandling af huller i tænderne?

Hvis du har tegnet en tandforsikring, og du i løbet af karensperioden (90 dage fra tegningen) har brug for behandling af huller i tænderne, så vil tandforsikringen ikke dække denne. Den omfattes af din egenbetaling. Forsikringen dækker derimod fyldninger i tænderne efter karensperiodens slutning.

Hvilke tandbehandlingsydelser dækkes af forsikringen?

Der er dækning i alle licenserede tandbehandlingsklinikker i Estland og i tilfælde af ulykke også i licenserede klinikker i udlandet. De behandlinger, der dækkes af tandforsikringen, finder du her.

Er vask/rengøring/polering/lakering af tænder (som beskyttelse) dækket?

Nej, en disse behandlinger er profylaktiske eller kosmetiske, som er udelukket i henhold til betingelserne for tandforsikringen. Tandforsikringen dækker kun omkostninger i forbindelse med tandbehandling.

Kan jeg ændre min forsikringspakke?

Du kan ikke ændre forsikringspakke i løbet af en forsikringsperiode. Den kan kun ændres ved forlængelse til en ny forsikringsperiode.

Hvad er maksimalpris?

Maksimalprisen er den maksimale beløb pr. tandbehandlingsydelse, for hvilket forsikringen kan udbetale erstatning. Hvis klinikkens pris for en tandbehandlingsydelse er lavere end maksimalprisen, vil forsikringen erstatte dig i henhold til klinikkens pris. Hvis klinikkens pris for en tandbehandlingsydelse er højere end maksimalprisen, vil forsikringen erstatte dig i henhold til maksimalprisen. Resten er din egenbetaling.

FORSIKRINGSKRAV

Skal jeg indsende regninger på tandbehandling til sagsbehandleren også under karensperioden?

Ja, det anbefaler vi. Dermed får sagsbehandleren overblik over den behandling, der er udført for de forskellige tænder, hvilket kan være nødvendige oplysninger i forbindelse med erstatning for tandbehandling efter karensperioden.

Hvor længe varer behandlingen af en forsikringssag?

Behandlingen af forsikringssager kan tage op til 2-3 uger. Ved afslutningen af behandlingen afsendes en erstatningsmeddelelse til din e-mailadresse. Erstatningen udbetales til din bankkonto i løbet af 5 arbejdsdage fra modtagelsen af erstatningsmeddelelsen.

 

Hvorfor skal jeg registrere mig på portalen for forsikringssager?

Ved tegningen af tandforsikringen sendte du tegningsanmodningen til hjemmesiden www.cavitas.dk, som tilhører den forsikringsmægler, der sælger forsikringen. Portalen for forsikringssagen forvaltes af den, der behandler din forsikringssag, Denis Europe OÜ www.denisglobal.com, som er en virksomhed, der af forsikringsgiver er bemyndiget til at behandle forsikringssager. Ved tegningen af forsikringen synkroniseres dine oplysninger med sagsbehandlerens database. Når du registrerer dig på portalen for forsikringssager, bekræfter du, at du er forsikringstager og har ret til at gå ind på portalen for at anmelde en forsikringssag.

Hvordan foregår udbetalingen af erstatning?

For at modtage erstatning skal du have indtastet IBAN-nummeret til din bankkonto på sagsbehandlerens portal. NB! Kontroller, at du indtaster det korrekte IBAN-nummer, der hører til din konto. Hvis det ikke er tilfældet, kan erstatningen ikke nå frem til dig.inuni.